torsdag 17 mars 2011

Familjemedlemmar forts..

Kommer nu att skriva lite om min familj och tar en familjemedlem i taget, men börjar med att skriva om dom äldsta och tappar sen neråt till lillskitarna. hehe



Andre Bernarde Lebas heter min pappa och är från bouvaise i Frankrike. Pappa jobbade som kock förut och svetsare men jobbar just nu på en pizzeria i östersund och där gör pappa världens godaste pizza. (måste styrka det genom att be er åka dit)pappa slutade som svetsare då han fick en tung jäkla metallklump mitt på foten. Pappa har sex barn med min mamma. Pappa har också två katter men dom är påtvingade av oss barn. Pappa är ett volvofreak och kör sin älskade röda volvo över hela stan. pappa har lärt mig att laga mat och han är jätte duktig på det. för mig är pappa världens bästa människa, någon jag ser upp till och någon man kan ringa då man är nere eller bara vill ha stöttning. Jag bodde hos min pappa från elva år och uppåt. Har jobbat med pappa på pizzerian och han har lärt mig mycket. pappa är Översnäll, lugn, sansad, vrång som precis alla andra i våran familj, generös och givmild och något onödigt nu då, pappa använder alltid tofflor inne och klarar sig inte utan sin stekpanna, bil och sin blåa kam som han kammar sitt lilla hår med på morgonen. pappa är någon man alltid kan räkna med. Jag älskar honom så mycket.







Christine emma Rådström heter min mamma och hon är mirakelkvinnan i mina ögon, min mamma har fött tio barn under en tid på 25 år. Mamma är uppväxt i östersund och bor där än idag, Mamma är en gammal odensalare. Mamma jobbar som undersköterska och är mamma på heltid dessutom. en djurälskare! har en hund, fyra katter och har haft en kanin, fiskar, marsvin, fåglar och så fortsätter det sådär. Mamma fick barn som ung men det har aldrig stoppat henne från att göra det hon velat, hon och pappa reste en hel del och hittade på saker med oss barn. Mamma är frispråkig, helt underbar som person, snäll, ödmjuk och fnissig. Kort stubin, och varje år reser hon till turkiet och solar och har sin årliga semester. mamma luktar alltid någon ny parfym och någon go kräm. jag förknippar min mamma med hårspray då det är något hon förbrukar väldigt bra till hennes lugg. mamma gör världens godaste currykyckling och för varje gång så blir det bara mer och mer curry på. Mamma är någon som jag står nära och jag avgudar henne. den dagen jag hittar och kan köpa världens största eloge, så ska jag köpa den och ge den till mamma för allt hon gjort och för att hon är den hon är.
Jag älskar min fina mamma.




Nadine är den äldsta av oss alla och hon är 25 år gammal, Hon bor kvar i östersund med sin sambo. Hon har två döttrar som heter leah och nova tillsammans med en kille som heter emanuel. Nadine gick barn och fritid och tog studenten på wargentinsskolan. Hon har pluggat till undersköterska och jobbar just nu som det. Nadine är ansvarsfull, generös som bara den, älskar att ge och glömmer aldrig bort någons födelsedag och hon älskar att göra egna tavlor med bilder och hon är en scrapbook nörd, hon är svartsjuk och vrång, men glad och skrattar åt precis allt. Hon gillar att handla kläder och är expert på att hitta dom där kapen som man letar efter. hon är jätte duktig på att laga mat och baka. Nadine har som mig fotknölar som vi så snällt fått fått mor våran och liksom som på mig så gör dom ont på henne med. Nadine och jag är väldigt lika varandra och förr så var det en fördel men nu på senare år har det gjort att vi glidit ifrån varandra. Nadine är en bra storasyster. http://www.niiinnii.blogspot.com/



Sabina är näst äldst i kullen och hon är 23 år. Hon bor i stockholm, just nu vid globen i en fyra med lite jobbarkamrater.Flyttade till stockholm för mer än tre år sen. Hon har två katter som heter siri och zimba och hon delar vårdnaden med (viktor lundell) Sabina gick språk samhälle och tog studenten på wargentinsskolan i östersund. Hon jobbar just nu på dustin i Nacka. Sabina älskar att shoppa och hon är duktig på det, men jag tycker hon ska unna sig det då hon jobbar sena dagar och helger med. Hon har haft alla hårfärger man kan tänka sig och hon passar konstigt nog i dom alla. Om jag måste berätta något knasigt med henne så är det att hon är impulskvinna nummer ett! Hon kom från ingenstans och hade tagit hål i bröstvårtan bara sådär. Hon är inte bara min syster som jag står väldigt nära utan hon är också min bästa vän, är det någon jag vet att jag alltid kommer att ha nära mig och umgås med livet ut är det sabina. Hon är sprallig, glad, generös, Vrång, (lite) svartsjuk och hon älskar att resa och stannar inte länge på samma plats. Hon är bäst! http://www.sabinalebas.blogspot.com/
fortsättning följer....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar